T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Genel Meclisi Kasım ayı oturumlarının ilki İl Genel Meclisi Başkanı Musa Yılmaz’ın başkanlığında bugün saat 10:45’de Kütahya İl Özel İdaresi toplantı salonunda yapıldı. 2020 yılı bütçesinin görüşüleceği Kasım ayı İl Genel Meclisi oturumları İl Genel Meclisi Başkanı Musa Yılmaz’ın konuşması ile başladı. Yılmaz yaptığı konuşmada;“Kasım ayı malum bütçe ayı. Türkiye’de hem yerel yönetimlerde hem merkezi hükümetlerde kasım ayı bütçe ayıdır. Bu ay biz de inşallah meclisimizde bir ay boyunca tartışıp 2020 bütçemizi çıkaracağız, karar vereceğiz. Bütçenin sonrasında da ilçelerimizdeki ihtiyaçlara göre programlarımızı belli bir format içerisinde yapmaya çalışacağız. Ben bütçe konusuna da değineceğim ama oraya geçmeden geçtiğimiz ay içerisinde gerçekten hem ülke gündemi hem Kütahya gündemi oldukça yoğundu.
“BARIŞ PINARI HAREKÂTINA İLK DESTEK VEREN İL GENEL MECLİSİ OLDUK”
Önemli gelişmelere şahit oluyoruz. Öncelikle Türkiye’de İl Genel Meclisleri olarak Harekâttan hemen sonra destek bildirisi yayınlayan ilk il genel meclisiyiz. Akabinde dünya konjektöründe ve uluslararası ilişkilerde çeşitli gelişmeler oldu. Ülkemiz kararlı duruşundan geri adım atmayınca, orada vekâlet savaşını yürüten gerçek güçler ülkemizle belli bir anlaşmaya varmak zorunda kaldı. Bizim amacımız zaten Suriye’nin toprak bütünlüğünü korumak ve oradan gelecek tehlikeleri de bertaraf etmekti. Herhangi bir işgal niyeti veya Suriye’nin haklarına, bağımsızlığına ve özgürlüğüne yönelik bir hareket değildi. Neticede buna yönelik hem Amerika Birleşik Devletleri hem de Rusya tarafıyla çok ciddi bir pazarlık yapıldı ve harekâtı geçici olarak durdurma kararı alındı. Bunun sonucunda Türkiye’nin beklentileri var. Şu anda her şey normalmiş gibi görünüyor fakat ülkemiz gerek ortak devriyelerle gerekse kendi istihbarat birimleriyle, oradan gerçek anlamda bir çekilme oldu mu bunu teyit etmeye çalışıyor. Neticede bu güzel bir gelişme, tabiki biz özgürlüğümüz, bağımsızlığımız, milli menfaatlerimiz için savaşırız. Ama barış yapmak daha güzel bir şey. Böyle bir neticeye vardık çok şükür. Milletçe de destekliyoruz, takip de ediyoruz.
Kütahya’mızda son bir ay içerisinde Kütahya genelini, ekonomisi, sosyal yapısını ilgilendiren toplantılar yaptık. Borla ilgili Kütahya’da yapılan en geniş katılımlı toplantıyı gerçekleştirdik, bor nedir? ne değildir? Bizim algımızda bor, dünya gerçeğinde bor, ne kadar bor üretiliyor, ne kadar satılıyor, ne kadar satılabilir, talep ne bunları görüştük. Bu anlamda ciddi bir bilgilendirme oldu. İlin bu anlamda bilgi sahibi olması gereken tüm paydaşları, toplantıya katıldı. Bence çok verimli oldu. Kabaca diyebiliriz ki dünyada yıllık bor ticareti 1 milyar 700 milyon dolar, bunun 1 milyar 100 milyon dolarını Türkiye gerçekleştiriyor. Yüzde 60 seviyesinde her anlamda bor piyasasını belirleyen bir ülkeyiz. Ama ihtiyacın bir üst limiti var. Buradan kattığımız pay var bunu daha da yükseltilmesi için çalışılıyor. Daha teknolojik ürünler elde edilmek için gayretler var, bunu gördük. Hem Eti Maden, hem de BORON denilen eti Maden’in şirketi aracılığıyla çok güzel gelişmeler var. Nitekim 2-3 gün önce de Çinlilerle Balıkesir’de çok stratejik bir fabrika kuruldu.Küçük ama teknolojisi çok yüksek bir fabrika.
Zafer OSB için Sayın Valimiz, ben, Ticaret Odası Başkanımız, Ticaret Odası Yönetiminden iki arkadaşımız ve Zafer Kalkınma Ajansı Yatırım Destek Ofisinden arkadaşımızla planlı bir şekilde Bursa ziyaretimiz oldu. Bursa’da iki tane dünya çapında büyük fabrika ziyareti, Rumelisiyad diye adlandırılan iş adamları ziyaret edildi. Ticaret ve Sanayi Odası’nın toplantısına katıldık ve toplantının son aşamasında Sayın Bakan Mustafa Varank’ta oradaydı. Onun da hem meclis konuşmasında hem yemekten sonraki konuşmasında Kütahya’ya yönlendirmesi konusunda desteklerini aldık. Çok verimli bir toplantı oluğunu düşünüyorum. Kesinlikle oradan bir ilgi olduğunu düşünüyorum. İlginin iki nedeni var, birincisi Bursa’da 22 tane OSB kurulmuş, insan kaynağı bakımından bunun girdileri var, su kaynağı bile artık Bursa çevresinde Organize Sanayi’ye İdare edemeyecek seviyede, Karacabey’de ilave organize sanayi kurmuşlar ama 100 km’ye yakın. Yani bizim halk tabiriyle doymuş. Artık içinden çıkılamaz bir hal almış, ister istemez oradaki firmalar orada Bakan Beyinde özellikle Bursa’yı daha teknoloji yoğun bir üretime yönlendirip şu andaki mevcut durumu başka yerlere kaydırma çalışmalarını gördük. Ben şaşırdım, biz burada sitem olarak söyleyebilirim, il çapında bir toplantı yaptığımızda belki il müdürleri veya çağrılan fabrika müdürleri kendilerinden ziyade ikinci,üçüncü şahısları gönderebiliyorlar. Rumelili İş adamları derneğinde ve ticaret odasında çok yüksek bir katılım ve yoğun bir soru yağmuru vardı. Biz Zafer Kalkınma Ajansı tarafından hazırlanan Zafer OSB’nin fiziki şartlarını, mevcut durumunu, fırsat durumunu, avantajlarını anlattık. Genelde iki konuya yoğunlaşıyorlar. Geldiğimizde nitelikli adam bulabilir miyiz? Sosyal imkânınız iyi mi? Bursa’da şunu gördüm, bu bir kıskanma değil, rekabet böyle bir şey olsa gerek, Bursa’ya indiğimizde ilk tanıştığımız iş adamları, fabrika çalışanları ve oradaki şehirde duyduklarımızla benim kendi kişisel değerlendirmemdir; aramızda çok büyük bir olaylara bakış bir görüş farkı olduğunu gördüm, bu benim değerlendirmem. Bunu ancak böyle ifade edebilirim. Adamların olaya bakışı, Bursa’ya bakışı, ticaretten kazanma anlayışı bizim gibi değil, çok şey aşılmış. Değerlendirmeleri farklı, düşünceleri farklı, bir de şunu öğrendim, 130 ülkenin ihracatından fazla Bursa’nın ihracatı var, Türkiye’nin en büyük sanayi odası, Bursa küçük işlere takılıp kalmıyor küçük hazımsızlıklar, çekememezlikler falan yok, aşmışlar. Kim alırsa tam bir birlik beraberlik içerisinde götürüyorlar işi. Gücün oradan doğduğunu da görüyorsun. Ben oradan bir şey çıkacağı ümidindeyim, ilgileniyorlar, 55 lira gibi bir katılım payı alıyoruz, arsa ücretsiz dediğimizde bu tabi en temel ama arsanın bile ücretsiz verilmesinden ziyade, bize vasıfız işçi değil, nitelikli, teknik lise mezunu, meslek yüksekokulu elemanımız var mı yeteri kadar, aradığımızda bulabileceğimiz. Kütahya için de geçerli, dün de burada ticaret odamızla bir toplantı yaptık oradaki algılarımızı burada anlatmaya çalıştık, orada her işletmede meslek lisesi var. 2 sınıf meslek lisesi kurmuşlar, 2 derslikte olsa bir fabrikaya geliyorsun, devlette yasal olarak mevzuat, bakanlık 4 yıllık meslek lisesini ortada teorik ve pratik olarak karma yaparsa 2 yılda mezun ediyor, 2 yıl içerisinde de orada işverenler ücret ödüyor. Çocukların iş garantisi var, kendilerini o fikre adapte etmişler, çok güzel bir model. Ticaret sanayi odasında üniversite sanayi iş birliği konusunda burada da OSB’miz kimya bölümünde Meslek Yüksek Okulu’nda üniversitenin bir protokolü imzalayıp stajlarını 7+1 şeklinde bir dönemini OSB’de yapıyorlar.
“BÜTÇEMİZİ 155 MİLYON TL OLARAK ÖNGÖRÜYORUZ”
Şimdi bu ay düşüncemiz 155 milyon TL’lik bütçe. Bunun %5’ne yakını ilçe müdürlüklerine %22.5’ini kurum müdürlüklerine, %72.5’inide birim müdürlüklerimize ayırdık. 2020 yılı bütçemiz şimdiden hayırlı uğurlu olsun.” dedi.
İl Genel Meclisi Başkanı Musa Yılmaz’ın yaptığı konuşmanın ardından Kütahya İl Özel İdaresi Mali Hizmetler Müdürü Aykan Koyun, 2020 yılı İl Özel İdaresi bütçe tasarısına yönelik sunum yaptı.
Sunumun ardından 2020 yılı bütçesi görüşülmek üzere Plan Bütçe Komisyonuna oy birliği ile havale edildi.