T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kütahya İl Genel Meclisinin Ocak 2012 çalışmalarında idare teklifi olarak gündeme gelen 'Yoksul ve Dar Gelirli Vatandaşlara Yönelik Mikro Kredi Uygulaması' ve 'Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme-Bakım ve Onarım Yönetmeliği' konularında araştırma ve inceleme yapmak üzere Uşak'a çalışma ziyaretinde bulunan İl Genel Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu ile Araştırma (Ar-Ge) İşgücü Ve Çeşitli İşler Komisyonu üyeleri Uşak İl Genel Meclis Başkanı Ali İhsan UZUN ve İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Servet ECEMİŞ ile görüştü. Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Remzi GÜNAY ve Araştırma (Ar-Ge) İşgücü ve Çeşitli İşler Komisyonu Başkanı Hüseyin ÖZÜAK ile birlikte her iki komisyon üyeleri Mehmet TAŞKIRAN, Suat BİLGİLİ, Mehmet KARACA, Recep USLU, Süleyman DURSUN, Alaattin KAÇAN, Mustafa ŞEN ve İl Özel İdaresi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Hasan Ali ÇAKAR ziyarette hazır bulundu. Uşak İl Özel İdaresi Sosyal Tesislerinde yapılan toplantıda Uşak İl Genel Meclisi Başkanı Ali İhsan UZUN ve İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Servet ECEMİŞ tarafından komisyon üyelerine Uşak'ta ki 'Mikro Kredi Uygulamaları ' ile 'Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme-Bakım ve Onarım Yönetmeliği' hakkında geniş bilgi verildi.
Uşak ziyareti hakkında açıklama yapan Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Remzi GÜNAY: '- İl Genel Meclisimizin Ocak -2012 toplantılarında idare teklifi olarak gündeme gelen yoksul ve dar gelirli vatandaşlarımıza yönelik 2003 yılından itibaren uygulana gelen 'Mikro Kredi' uygulamaları ve 'Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme-Bakım ve Onarım Yönetmeliği' konularının incelenip araştırılması için Plan ve Bütçe Komisyonumuz ve Araştırma (Ar-Ge) İşgücü ve Çeşitli İşler Komisyonlarımıza Şubat-2012 Meclis çalışmalarında görüşülmek üzere havale edilmiştir. Bilindiği üzere bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de yoksullukla mücadelede önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bu manada yoksulluğun önlenmesi ve özellikle dar gelirli ailelerin kadın bireylerinin gelir getirici faaliyette bulunarak kendi ayakları üzerinde durmasını sağlamak için ülkemizde 2003 yılından bu yana uygulanan 'Mikro Kredi' çalışması önemli yer tutmaktadır. Kadınlarımızın kullanacakları küçük kredilerle el becerisi ürünlerini değerlendirerek aile bütçelerine katkıda bulunması amaçlanmaktadır. Bu tür çalışmalar aynı zamanda kadınlarımızın ülke iş gücüne olan katılımını da arttıracaktır. Bugün dünyada 150'nin üzerinde Ülkede, Türkiye'de 59 ilde 'Mikro Kredi' uygulaması yapılmaktadır. Bir diğer konu ise; içme sularının tasarruflu kullanılması ile kaynakların korunmasını amaçlayan 'Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme - Bakım ve Onarım Yönetmeliği'nin hazırlanmasıdır.
Bütün Dünyada olduğu gibi ülkemizde de içme sularımız sonsuz ve sınırsız değildir. Sorumsuzca kullanım neticesinde mevcut kaynaklarımız her geçen gün azalmakta hatta yok olma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Suyun bir hayat kaynağı olduğunu düşünürsek su kaynaklarımızı tasarruflu bir şekilde kullanmamız ve azami derecede korumamız gerekmektedir. Yerelde 'Susuz ve Yolsuz Köyümüz Kalmayacak' diyerek bütün köylerimizin içme suyu sorunu çözülmüş ve tesisler inşa edilmiştir. İnsanımızın hizmetine sunulan bu tesislerin korunması ve devamlılığın sağlanması için Köy Muhtarlıklarımıza ve İçme Suyu Birliklerine devredilmesi gerekmektedir. Bugün birçok İlimizde bu sisteme geçilmiştir. Bu sebeple ' Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme-Bakım ve Onarım Yönetmeliği'nin hazırlanması gerekmektedir.
Yukarıda bahsettiğimiz her iki ana konuda komşu ilimiz Uşak'ta uygulamaya geçilmiştir. Bu amaçla konuların yerinde görülüp değerlendirilmesi ve karşılıklı bilgi alış-verişinde bulunmak üzere Plan ve Bütçe ve AR-GE Komisyonları olarak üye arkadaşlarımızla ve İl Özel İdaremiz Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Hasan Ali ÇAKAR'la birlikte Uşak İl Genel Meclisi Başkanı Sayın Ali İhsan UZUN ve Uşak İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sayın Servet ECEMİŞ'i makamlarında ziyaret ettik. Kendilerine gerek misafirperverlikleri gerekse detaylı sunumlarıyla bilgilendirmelerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Mikro Kredi konusunda Uşak Merkezde bugüne kadar 426 dar gelirli kadına 451.400,00.-TL Mikro Kredi dağıtıldığı kredilerin yerinde kullanıldığı ve bugüne kadar geri dönüşlerde de yüzde yüz gerçekleşme sağlandığı ifade edildi. Kendilerinin söylemiyle 'Balık yemeyi değil balık tutmayı' öğrettiklerini belirttiler. Yine Uşak'ta 'Köy İçme Suyu Tesisleri İşletme-Bakım ve Onarım Yönetmeliğ'ni çıkartarak Tesisleri köylerde muhtarlıklara devrettiklerini, içme suyu kullanım bedellerinin tahsil edilmesiyle hem bu tesislerin bakım-onarım ve işletmesinin gerçekleştiği hem de içme suyu hesabında oluşan kaynaktan köylerdeki diğer ihtiyaç, bakım ve onarımların yapıldığını ifade ettiler. Buradan Kütahya İl Genel Meclisi adına ve ziyarete katılan her iki komisyon başkan ve üyeleri olarak başta Uşak İl Genel Meclisi Başkanımız Sayın Ali İhsan UZUN'a, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sayın Server ECEMİŞ'e ve diğer yetkililere göstermiş oldukları yakın ilgi ve alakadan dolayı teşekkür ediyoruz.' dedi.